Hoe zeg je in het engels, vasthangen?

En dan bedoel ik in de zin van: ''Mijn mobiel hangt soms vast.''
a.u.b. niet kopieren van de online vertalers, wat daar komt te staan klopt zeker niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.9K
Amadea
12 jaar geleden
Het is in het Nederlands al geen normaal werkwoord, hoe zou je het dan in het Engels moeten vertalen?
Amadea
12 jaar geleden
Maar wat bedoel je eigenlijk dat jouw mobiel doet? Blijven er toetsen hangen, of plakt ie aan het hoesje vast?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel dat hij soms hapert wanneer je van pagina switch. het gaan hier om een samsung galaxy s2, en ik heb dit sinds ik een update heb gedaan naar android 2.3.4. Hij hapert af en toe in het app menu, verder hapert hij nergens. En hoezo is vast hangen geen normaal werkwoord?
Zover mij bekend staat is het een normaal wekwoord.
Amadea
12 jaar geleden
Zoek het maar eens op in een woordenboek en je zult ontdekken dat het er niét in staat, johny! Het is vermoedelijk een contaminatie: hij hangt / hij zit vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook nooit gehoord van, mijn computer hangt telkens vast? Want vasthangen is toch echt een werkwoord.
In de zin van computer hangt vast kun je ook ''computer loopt vast'' gebruiken.
Maar beide termen zijn over heel nederland bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan woon jij zeker bij mij in de buurt Araignee, want ik ken ook "vasthangen" niet als nederlands werkwoord. Hangen wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien dat het niet bekend is bij mensen die zelf niet zo vaak te maken hebben met vastlopende/hangde apparaten.
Ik denk vooral ook dat de oudere generatie dit woord niet zal kennen, maar ieder mens die goed overweg kan met computers en andere elektronica zoals smartphones, weet wat vasthangen is. En ik ken diverse fora's waar duizenden mensen verspreid over heel nederland opzitten, en ook daar komen de termen ''vasthangen'' regelmatig voor. Typ maar eens in google ''vasthangen'' en je ziet al honderden topics van diverse fora met de term ''vasthangen''
Deze term houd in dat je pc of smartphone e.d. niet soepel gaat. en soms haakt op een pagina.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Johny: Ik werk in de IT, heb veel ervaring met hangende (let op: niet vasthangend, dat is een pleonasme) systemen en, iets waar de jonkies minder bekend mee zijn: BSOD's.

Het beste antwoord

To lagg of To freeze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

My mobile crashes from time to time

My mobile flunks occasionally

Toegevoegd na 47 minuten:
My mobile stutters/stammers/falts sometimes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangen van een computer scherm of mobieltje is 'to freeze'. (Bevriezen dus). Als in "my cellphone was fronzen.

Deze en nog veel meer leuke computertermen vind je in onderstaand filmpje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Is een n-netje tussen geglipt. Moet natuurlijk zijn : "my cellphone is frozen.". Of, om de precieze zin te pakken die hje hebt opgegeven : my cellphone sometimes freezes up'