Wat is de juiste spelling: Until of untill?

Welke van de twee is de juiste?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
44.4K

Antwoorden (3)

Met één "L"
Until dus.

Toegevoegd na 49 seconden:
Als je het echter afkort tot till, dan is het weer wel met dubbel "L"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Until is het goede antwoord. Untill is fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt voort uit een verwarring tussen until en 'till, zowel het Oxford woordenboek als het Merriam Webster geven dit aan. Untill met dubbel L is fout, maar 'till en until zijn wel correct, zowel in spraak als formeel geschreven engels. De twee zijn ook gelijk aan elkaar qua betekenis.

Bekende zinnen zijn o.a. 'Till we meet again