wie kan in het Nederlands vertalen?: nullam dapibus neque vel ante.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je toevallig ook welke taal het is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Latijn, dient dus overdrachtelijk vertaald te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit de hele zin, of een stukje van de zin? Wat is de context? Het lijkt een incomplete zin namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt hier in een bredere context voor: http://www.counselling-mindbalance.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook wat meer context? Een gezegde?

Antwoorden (2)

volgens Google vertalen: "kaarslicht of geen"

Toegevoegd na 13 minuten:
op basis van de tekst eromheen zul je deze letterlijke vertaling moeten bewerken. Wellicht tot: "bij licht of in donker"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"En zeker niet niemand als eerste aan de maaltijd"

Er staat geen werkwoord in, dus het is afhankelijk van de context wat de zin in werkelijkheid betekent. Het kan bijvoorbeeld betekenen:
"Zeker iedereen wil als eerste aan de maaltijd beginnen"

Ik kan je niet 100% garanderen dat het goed is, maar zo ver kwam ik met mijn steenkolenlatijn.