Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand tips voor het leren van Duitse onregelmatige werkwoorden?

Engelse onregelmatige werkwoorden kan ik zo in mijn hoofd krijgen maar de Duitse niet.

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik bedoel de stamtijden, zoals bijvoorbeeld:
aanraden - empfehlen - er empfahl - er hat empfohlen - er empfiehlt
gaan - gehen - er ging - er ist gegangen - er geht

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je de lijst doorneemt, zul je er vast al een aantal kennen. Die leer je niet meer: die ken je al. De andere kruis je aan met potlood en herhaal je weer. De tweede keer dat je ze herhaalt en alle die je dan weet, gum je uit. Dan weer doornemen, nog een keer doornemen en weer gummen. Het worden er steeds minder, totdat je ze allemaal hebt.

Als je dit 3 dagen op een rij doet, ben je er.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij de bron heb je hele goede oefeningen + uitleg over alle grammatica van het Duits. En ook onregelmatige werkwoorden. De beste tip om iets in je hoofd te krijgen is leren leren en nog eens leren. Maar niet een dag van te voren, maar min. 4 dagen. Zo herhaal je alles en onthoud je het ook makkelijk. En als je een keer super goed heb geleerd dan vergeet je het niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.duits.de/vaklokaal/sg/spiekbladduits.pdf

Kijk hier eens. Er zit niets anders op dan ze uit je hoofd te leren. Wij hebben ze ook zoals ;'ik ben, hij is. wij zijn'.
Je moet het gewoon weten en er zijn geen ezelsbruggetjes of truucjes voor.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding