Waar komt de uitdrukking: "It ain't over untill the fatt lady sings" vandaan?

Er zijn verschillende varianten maar de strekking is bijna hetzelfde. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

"in de herkomst van het gezegd zit pas echt het antwoord op je vraag. Oorspronkelijk komt deze opmerking namelijk uit de opera, en werd er verwezen naar de beruchte laatste aria, die vaak werd gezonden door een gezette dame, aan het eind van de opera. Als zij zingt, is het voorbij. Volgens meer exactere bronnen gaat het hier vooral om het personage Brünhilde, uit de Götterdämmerung van Wagner."

http://www.oostpool.nl/Content.aspx?id=348
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heeft dit niet iets te maken met dat er vroeger als ze naar de opera gingen op het einde altijd een vrouw zong?Een operazangeres dat dan waarschijnlijk geen slanke was.Het heeft iets te zien met de opera van vroeger allessinds