waarom tellen ze in Amerika met Bilion ipv. miljoen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
7.6K

Het beste antwoord

Er zijn twee verschillende naamsystemen voor grote getallen, lange schaal (Europa) en korte schaal (Engeland /Amerika). Het is dus WEL een kwestie van anders tellen.

In beide schaalverdelingen verandert de naam per factor van duizend.
In de lange schaalverdeling is de naamgeving van getallen gebaseerd op het getal miljoen. Met een voorvoegsel geeft men aan de hoeveelste macht van een miljoen een bepaald getal is. Bijvoorbeeld: een biljoen (bi is twee) is de tweede macht van een miljoen (een miljoen in het kwadraat). Een triljoen (tria is drie) is een miljoen tot de derde macht. De tussenliggende factoren duizend worden benoemd met hetzelfde voorvoegsel, maar nu met de uitgang -ard. (bijvoorbeeld: een miljard is duizend miljoen)

Miljard =1000 * miljoen
Biljoen = miljoen^2 = duizend miljard

In de korte schaalverdeling begint men eveneens bij een miljoen, maar in deze schaalverdeling kent men de -ard uitgangen niet. Hier wordt namelijk bij elk volgend voorvoegsel het getal met een factor duizend verhoogd. Maar aangezien de naamgeving van de voorvoegsels niet begint bij duizend maar, evenals bij de lange schaalverdeling, bij miljoen, is het voorvoegsel niet rechtstreeks gerelateerd aan de macht van duizend, maar aan de macht plus 1 van duizend.

Biljoen = 1.000^(2+1) = duizend miljoen = Miljard op de lange schaal)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt!!

Andere antwoorden (2)

het is niet een andere telmethode, het is gewoon het ENGELSE woord voor miljoen, net als het woord voor pet in het engels "cap" is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://translate.google.nl/#nl|en|Miljoen
http://www.mijnwoordenboek.nl/vertalen.php?woord=Miljoen&src=EN&des=NL
En zo kan ik dus wel doorgaan, -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is het Amerikaanse woord voor miljard. Scheelt 3 nullen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom al die minnen? het was een misverstandje... steek anders gewoon een mes in mijn hart... =[ ='[.. lol
Ze zeggen billion tegen miljard.
Miljoen in het Amerikaans/Engels is gewoon million
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus.