Kick the bucket.. Is dit een Engels spreekwoord?

Zoja.., Wat betekend het?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Het beste antwoord

Ja, dat is een spreekwoord. Het betekent 'overlijden'.
Daar is ook de uitdrukking 'Bucket List' van afgeleid, een lijst met dingen die je nog wil doen voor de dood gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, het is engels en betekent doodgaan.

Van oorsprong lijkt het uit de paardensport te komen.

Toegevoegd op 07-06-2009 12:32:12
"To strike, thrust, or hit violently with the foot; as, a horse kicks a groom; a man kicks a dog."

Toegevoegd op 07-06-2009 12:35:33
een bucket is een emmer; een paard dat tegen een emmer schopt? Dan valt ie om en wordt je nat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is en uitdrukking die aangeeft dat iemand het leven laat. Waarschijnlijk afkomstig van het gebruik afscheid van 't leven te nemen door op een emmer te gaan staan met een touw om de nek.