hoe maak je moeilijke woorden begrijpelijk voor een spreekbeurt?

Ik doe mijn spreekbeurt over Rubber. Als je het over Rubber hebt komen er veel moeilijke woorden in. Hoe zorg je dat ze begrijpelijk zijn voor kinderen uit groep 8? Of voor de oudere onder ons klas 6.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Gebruik je een powerpoint als ondersteuning van je verhaal? Dan kun je daar ook, op het moment dat je erover praat, de moeilijke woorden met korte uitleg laten zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vertaal de moeilijke woorden / processen naar begrijpelijke begrippen.

We kunnen je helpen een goede alternatief te vinden ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt met Word ook zoeken naar synoniemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg van tevoren dat je in je spreekbeurt een aantal moeilijke woorden gebruikt en dat je probeert ze uit te leggen als de kinderen er om vragen. Ga vervolgens na welke woorden echt moeilijk zijn en zoek plaatjes ervan op, of maak er in een kort zinnetje een uitleg van. Die kan je dan tijdens de spreekbeurt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan je vader of moeder vragen hoe je dat moet zeggen!
Helpt echt hoor dee mijn zusje ook en kreeg een 10+

Toegevoegd na 1 minuut:
Zou gewoon je ouders je werkstuk laten maken!
En Zelf In Je Koppie Onthouden!

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar toch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ouders een puzzelwoordenboek hebben staan hier vaak synoniemen in voor de moeilijke woorden, dus andere woorden die hetzelfde betekenen. ook altijd handig als je een mooie brief moet schrijven en elke keer bijvoorbeeld 'en toen' blijft zeggen, omdat je niets anders weet.