Hoe kan ik mijn engelse grammatica verbeteren?

Mijn engelse grammatica is echt zwaar onder het mbo niveau, hoe kan ik dit verbeteren.

Mijn woordenschat is ook slecht, dat zou ik ook graag willen verbeteren

Toegevoegd na 4 minuten:
Eventueel mag het ook met een computerprogramma, het boeit mij niet als ik ervoor moet betalen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Antwoorden (5)

Je kunt bijvoorbeeld boeken met luister CD's kopen. Zie onderstaande bron, de prijzen vallen ook best mee vind ik.

Toegevoegd na 1 minuut:
Via de onderstaande kom je bij een goed boek met luister CD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door Engelse boeken te lezen. Dat is het beste. Veel Engelse literatuur is gratis beschikbaar via internet. Kijk naar Engelstalige film en zet dan de ondertitels uit. Schrijf artikelen voor de Engelstalige Wikipedia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eens kunnen proberen om (simpele) Engelse boeken te gaan lezen, desnoods met kinder- of jeugdboeken beginnen. Engels/Nederlands woordenboek + pen en papier bij de hand, alle woorden die je niet kent opzoeken en opschrijven en leren. Op deze manier zie je die woorden gelijk in zinsverband en kun je op een speelse actieve manier meer van de taal leren (ik ken Nederlanders in Engeland die het zo doen). Het wordt natuurlijk anders als je academisch taalgebruik bedoelt (voor essays e.d.), dan zou je hetzelfde kunnen doen door bv op 'essays... (jouw onderwerp) te gaan zoeken: is speels, actief, je kunt daar een hoop van opsteken. Good luck!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke manieren om je Engels te verbeteren:
Engelstalige videogames spelen en de teksten (bij dialogen of opdrachten) goed lezen;
Chatten met engelstalige mensen (bijvoorbeeld met IMVU) of een Engelstalig forum bezoeken;
Zoals eerder genoemd: Engelstalige boeken lezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is IMVU niet meer voor kinderen, of zitten er ook volwassenen op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegendeel, IMVU is vooral voor volwassenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, dan ga ik er eens naar kijken. maar moet je daar dan niet voor betalen, daar heb ik namelijk geen zin in voor een chatprogramma
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de software is helemaal gratis.
Alleen als je "credits" wilt hebben, kun je ervoor kiezen hiervoor te betalen. Met deze "credits" kan je bijvoorbeeld nieuwe kleding kopen voor je avatar.
Ook voor het bevestigen van een 18+ leeftijd of de aanschaf van een VIP account moet je betalen, dit alles is echter compleet niet noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh owke, dat is overbodig
Vraag extra uitleg aan je leraar en maak extra oefeningen
Doe niet alleen wat in je boek staat maar vraag extra oefeningen aan je leraar volg bijles

Ik gebruik dit :
http://www.thelanguagefocus.com/
Kan je gramaticale oefeningen krijgen van frans en engels.
Je moeter voor betalen maar het zijn wel talrijke oefeningen