Kan je alles tegelijk willen zijn en denken?

Een kelder waar talloze boeken aantekeningen en papier zou liggen.
Waar ik stiekem een verenging voor gekken zal stichten.

Waar ik mijn dromen en theorieën beleef..
Onder het verf zit en naar mijn doelen streef.
Van schilderijen, tot standbeelden, van veertjes tot lood..
Poezie, muziek en uitwerken voor brood.

Buitengewoon creatief en uber-rationeel..
De veelzijdigheid van het a-sociaal gedrag naar overdetop commercieel.
Misschien schizofreen?
Honderduizend persoonlijkheden maken gewoon één?

Denken, doen, filosofisch en rationeel.
Zweverig met beide benen op de grond.
Wetenschappelijk spiritueel.

Veel liefs en gegroet van een wetenschappelijke dyslectici en adhd.
Valt soms niet mee...

Oh pardon, ik vergis me..
Kwam iets tussen, spiritisme.

Doe niet zo langdradig hee

Gegroet van een gewoon Sadé

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Poëzie

Het beste antwoord

Ja en nee.

Ja : als je gedicht een uiting is van je verlangen om alle aspecten van de wereld en jezelf te beleven en te leren kennen, omdat dit je gelukkig maakt.....

Nee: Als je sommige begrippen waarover je schrijft in de diepte gaat ontleden.Wat betekenen ze in de wereld hier en nu.Bvb:Is over de top commercieel niet net dat waaraan de wereld tenonder dreigt te gaan?Is het niet gewoon gelijk aan asociaal?En schizofrenie kan je begrijpen als prettig gestoord of zeer ernstig ziek.Zowel een individu als een maatschappij kan schizofreen zijn.

En tenslotte: in zeer veel landen is nog altijd een vereniging van gekken aan het bewind die gelukkig samenleven onmogelijk maakt.

Maar ik vind je gedicht mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

"Kan je alles tegelijk willen zijn en denken?"
Ik zie de link met je gedicht even niet, maar goed... Ik zou zeggen: ja, je kan alles tegelijk willen zijn, en je kan alles tegelijk willen denken; maar je kan niet alles tegelijk denken (ik zag twee leesbare manieren van die zin).
Want: 't Is voor de meeste mensen al moeilijk om aan 10 dingen tegelijk te denken... Laat staan 100. En aan alles tegelijk denken, gaat gewoon niet... Zoveel chemische capaciteit hebben je hersenen niet.
En willen kan je alles. Nu ja, bijna alles. Er zullen vast uitzonderingen zijn, zoals willen dat je tegelijkertijd wel en niet alles kan denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zit het dan als je die capaciteiten wel heb?
Willen kan inderdaad maar kan je door de kennis je mening zo uitgebreid zijn dat het van alle kanten klopt en daardoor eigenlijk niet een sterke mening heb omdat je van links de definitie begrijp maar ook van rechts en alsware tussen twee tegenpolen zit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hoe zit het dan als je die capaciteiten wel heb?"
Dan ben je machtiger dan God, of God zelf.
Dat kan. Je kunt alles in je hebben.
Dat noemt men ook wel sub-persoonlijkheden. Niets mis mee. Iedereen heeft dit.

Maar het is belangrijk deze sub-persoonlijkheden pas in te zetten, één voor één, wanneer het jou uitkomt, wanneer ze nodig zijn.

Bij jou krijg ik de indruk dat ze allemaal op de eerste rij willen zitten. Dat gaat dus niet.
Leer ze allemaal kennen en zet ze daar in waar ze het sterkst in zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Dat kan. Je kunt alles in je hebben.
Dat noemt men ook wel sub-persoonlijkheden"
Maar je kan die niet allemaal _tegelijk_ oproepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm, Zeg maar wat je op je hart hebt... je kunt het wel...
noem het beestje maar bij de naam...
Ja je kunt alles tegelijk willen zijn, kan heel goed... En alles kun je denken, alles... Dromen noemt men dat, doe je het ´s nachts van is het dromen en doe je het overdag dan is het dagdromen...

Alles kan je willen en alles denken, heel zeker... Maar als dat wat je denkt te zeer afstaat van dat wat is komt al heel snel krankzinnigheid om de hoek...