Hoe spreek je Cambridge op z'n Engels uit?

Zeggen de Engelsen gewoon Cambridge of spreken ze het uit als CamEbridge?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Poëzie
1.9K

Antwoorden (3)

Keembritsj
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerste deel is juist, laatste deel is onjuist, dat zou meer iets als -bridzj moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Keembridzj lijkt me fonetisch inderdaad de beste optie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon brug in het engels.... 'Bridge'
Zonder E-klank is juist.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kembridsj? Nee. Mensen daar hebben het me zelf verteld: 'came - bridge'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@isquared Hij bedoelt keembridsj (dus de laatste e spreek je niet uit). Als mensen om een uitspraak vragen heeft het geen zin om het in het engels uit te leggen.
Op de link staat zowel een geluidsfragment als de schrijfwijze in IPA (international phonetic alphabet).