hoe kan ik zien of een vaas van kristal is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.1K
Ivana
7 jaar geleden
Het gewicht is al een goede aanduiding. Kristal weegt veel zwaarder dan glas.

Antwoorden (2)

Het verschil tussen glas en kristal is inderdaad zichtbaar voor het oog, u kan het bijvoorbeeld zien als een kristallen luchter het kleurenspectrum door de kamer laat glijden. Hoe hoger het loodgehalte, hoog groter de schittering. Een perfect geslepen vaas met een hoog loodgehalte lijkt op een geslepen diamant.
7 jaar geleden
Ook het geluid is anders als je er licht tegenaan tikt heeft kristal een lange mooie klank glas dof en maar even

Toegevoegd na 4 minuten:
Hangt ook af van wat het is want een glas is zo klaar je hoort het meteen eigenlijk
Wat dikkere vazen ook maar solide kristal dat kan je niet horen wel zien msschien met merkjes