Wat is dit (zilveren) voorwerp?

Hallo,
Ik en een aantal familieleden zijn op het moment in Frankrijk, en toen we bij de rivier aan het zwemmen waren gingen ik en mn vader probeerden een aantal grote stenen te verplaatsen om de stroomsterkte te versterken op een bepaald stuk, en daar vonden we een raar bel gevormd stuk zilver/aluminium. De binnenkant is gevuld met glas/kristal, en het ding is toch best wel zwaar. Ik weet dat het aluminium of zilver is omdat het niet magnetisch is. Het kan zo zwaar zijn omdat het zilver is, wat relatief zwaar is op zich, maar het kan ook aluminium zijn en dat het dan zo zwaar is vanwege het glas in het midden. We zijn met zn allen super nieuwsgierig, en hebben wat foto's toegevoegd zodat u een idee kan krijgen hoe het eruit ziet. En ohja, bovenop staan de letters EIV. Dit kunnen romeinse cijfers zijn, maar we zijn niet zeker of E nou wel niet een romeins cijfer is.

Alvast super bedankt!!!!!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is een isolator, een voorwerp waarmee hoogspanningskabels of -draden, telefoondraden en schrikdraad veilig bevestigd kunnen worden, zodat er geen lekstroom loopt en geen overslag optreedt.

Toegevoegd na 6 minuten:
EIV staat voor Électricité Industrielle Velay.
Amadea
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Goed gevonden! Nice +