Wat is dit voor doosje?

We dachten zelf aan een soort parfumdoosje maar op internet kunnen we verder niets vinden. Het komt uit Frankrijk en er zit een soort clip op waarmee je het op je shirt vast kan maken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het lijkt meer een soort snuifdoosje, maar wel een heel aparte.

Het beste antwoord

Het is metalen doosje waarin een (kunst)schilder lijnolie of terpentijn in kan doen, het clipje dient ervoor om het op het palet te bevestigen.
De lijnolie of terpentijn gebruikt de schilder om de gebruikte olieverf vloeibaarder te maken.

Toegevoegd na 1 uur:
Het wordt een paletdop genoemd.
Op onderstaande link kan je een zelfde type zien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat leuk! Weet je misschien ook hoe oud het ongeveer is? :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee geen idee, je hebt ze nog steeds, alleen zijn ze nu van veel goedkoper materiaal gemaakt
Ik schilder zelf ook vandaar dat ik het herkende, zeker aan de clip.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toch heel erg bedankt! :D