Als het je bedoeling is te bieden op zoiets bij Marktplaats, zou ik niet meer dan €7,50 bieden >maximaal<

De waarde is eigenlijk wat de gek er voor geeft. Hebben we het over nieuwe exemplaren die je in de winkel koopt , is het een kwestie van naar een goede winkel te gaan , in Amsterdam zou je naar Metz kunnen gaan , maar de Bijenkorf (ook in Rotterdam) of misschien wel Blokker/Marskramer kunnen je wellicht wijzer maken.

Antwoord : wat de gek er voor geeft, voor over heeft, als het om tweede hands servies gaat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze kop en schotel wordt als 'gebruikt' aangeboden, niet als antiek. Lijkt identiek.

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-servies-los/m1072764225-oude-bavaria-kop-en-schotel.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelfs als het antiek is is de waarde beperkt, want dit porselein is in enorme oplagen gemaakt en altijd een beetje.....voor de liefhebber geweest.
Afhankelijk van de serie en de zeldzaamheid en leeftijd varieert de waarde van een paar euro tot een paar tientjes hooguit. Ik zou beginnen met bieden rond de 5 euro, maar niet veel hoger gaan dan een tientje.
Ook in de gemiddelde kringloopwinkel vind je regelmatig dergelijke setjes (nogmaals, echt zeldzaam is het niet), voor hooguit een paar euro.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergis je overigens niet ; dit spul wordt tot op de dag van vandaag gemaakt, zij het tegenwoordig niet meer in Duitsland maar in Polen. Het is dus nog maar de braag of het antiek is ; daarvoor zou je de merkjes moeten kunnen lezen, en die zijn op de foto's bijzonder onduidelijk.