Ik zie vaak in films dat Japanse vrouwen pakket op hun rug hebben. Ik weet niet of het nu nog veel in gebruik is. Waar dient dat voor?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (1)

Dat is geen pakket maar een obi. Dat is de ceintuur van een geisha die zij op haar rug gestrikt heeft (dat kan zij niet geheel zelf maar daar heeft ze hulp bij gehad). Het is een vast onderdeel van haar kimono. De ceintuur weegt zo'n drie kilo. De strik is als de kers op een taart.

Toegevoegd na 11 minuten:
Er bestaan een groot aantal verschillende vrouwenobi’s, waarvan het gebruik sterk afhangt van de situatie of gelegenheid. Zo worden de obi’s van ongetrouwde vrouwen anders vastgeknoopt dan die van getrouwde vrouwen.

Wanneer de obi aan de achterzijde is gevouwen tot een soort vierkant kussen dan is dat de in taiko-stijl.
Amadea