Wat is het verschil tussen promarkers en copicmarkers?

Ik weet dat copicmarkers navulbaar zijn maar wel duurder. Dus welke kan ik beter kopen en wat is dan het verschil tussen copic ciao en normale en nog meer soorten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ze zijn min of meer hetzelfde. Het zijn beiden markers die inkt op alcoholbasis bevatten waardoor kleuren kunnen worden gemengd. Groot verschil zit 'm in de punten. Promarkers hebben stijvere punten en geen borstelpunten. Als je met copics begint, kan het moeilijk zijn om aan promarkers te wennen. MAAR er zijn tria-promarkers. Ze worden geleverd met een extra penseelpunt (ook een beetje stijver dan het penseel van copic), ze hebben een breder kleurbereik en ze zijn navulbaar. De prijs is wel relatief hoger. Ik heb zelf liever tria-promarkers. Aquamarkers zijn trouwens totaal anders dan copic- of promarkers!