Wat is er allemaal te doen en te zien in Leiden?

Ik ga morgen naar Leiden en ik vroeg me af wat er allemaal te doen en te zien is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

in leiden heb je veel musea, voor elk wat wils.
op enkele minuten lopen vanaf het station vind je het museum van volkenkunde.
daar kan je een mooie tentoonstelling over de maori bezoeken.

als je graag gaat winkelen, beperk je dan niet tot de haarlemmerstraat met de grote ketens.
sla liever de breestraat in, en ga eens neuzen in het wijkje rechts ervan, rond de pieterskerk.
daar vind je leuke aparte winkeltjes.

ook op een paar minuten lopen van het station kan je inschepen voor een rondvaart door de leidse singels, erg de moeite waard!

ook kan je een wandeling langs de vele historische pandjes maken.
volg de wegwijzers waar op staat: de leidse loper.

als je meer specifieke interesses aangeeft, kan ik je mss nog meer vertellen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik ben daar laatst met mijn ouders geweest en toen zijn we naar corpus(een soort museum) geweest, het was echt heel leuk want je kunt dan IN het menselijk lichaam. en het is niet dat je er alleen maar doorheen loopt, er gebeurt dan ook nog vanalles.
je moest daar alleen we voor reserveren, moet je maar even op de site kijken!