Hoe heet die krul op een proefwerk?

Als je een opdracht goed gemaakt hebt, staat er een krul bij. ALs je een opdracht verkeerd hebt, staat er een streep door.
Hoe heet die krul? (en hoe heet ie in het Engels?)

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik zoek een plaatje ervan, op het internet. Met alleen 'curl' kom ik er niet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij gewoon krul of lus. Het symbool heet volgens mij lus. In het engels is lus; loop maar ik weet niet of het in dat context ook zo gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag. Ik denk dat het gewoon een krul(letje) is.

Het beste antwoord

Geloof het of niet, maar die krul heeft geen naam!
althans, niet een officiele.
je kan het een goed-tekentje noemen, maar het wordt toch ook altijd wel een krul genoemd waarbij dan uit de context blijkt dat het om dit specifieke teken gaat.

Maar waarom vind je niks als je op curl zoekt?
omdat het een typisch Nederlands teken is!
jawel, in geen enkel land (nou Belgie misschien) zul je dit teken niet vinden onder een opdracht of toets.
Je ziet in andere landen dan bijvoorbeeld een soort 'v' teken, een vinkje.

Maar niet zo'n rare krul dus. De echte herkomst van dit teken is trouwens ook oorspronkelijk de letter 'G' van Goed, maar dan snel geschreven. Heeel vroeger stond er dus een echte G onder je opdracht.. later is dat teken steeds meer op een krul gaan lijken, maar alleen in Nederland dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank, dat vind ik een leuk weetje.
En het is natuurlijk een goed antwoord.

Andere antwoorden (2)

Fiat (fiatteren)

Toegevoegd na 1 minuut:
In het engels: Curl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het woord goedkeuringsteken googled, krijg je goeivraag.
Daar staat de "krul" afgebeeld.