Waar kan ik een sterke magneet kopen

Ik wil gaan magneet vissen, dat is vissen met een magneet naar ijzeren voorwerpen. Hij moet ongeveer 100k kunnen trekken. Ik wil hem niet via internet bestellen waar kan ik zoiets kopen? Bij een
Doehetzelf zaak misschien iemand anders tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Er zijn natuurlijk vele internetwinkels te vinden die magneten verkopen. Bijvoorbeeld http://www.supermagnete.nl/magnets_overview_raw
Het kan interessant zijn om te zoeken met de woorden
magneet gasmeter
Soms worden er hele sterke magneten gebruikt om de gasmeter in huis langzamer te laten lopen. Dus dat zijn hele goede.
Overigens is 100 kg best wel veel. Dan heb je ook wel een hele zware magneet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In magnetrons zitten hele grote sterke magneten. Wellicht heeft iemand nog een oudje staan. Het is een ronde magneet met ong. een diameter van 10cm.