Wie had de Derde Wereldoorlog voorkomen?

Ik las dat er iemand was die de Derde Wereldoorlog voorkwam, er stond alleen niet wie. Weten jullie het?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
TurfGraver
3 jaar geleden
Of de Cuba crisis.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cubacrisis

Antwoorden (2)

Stanislav Petrov.
Hij oordeelde op 26 september dat een melding van het Oko-satellietsysteem waarschijnlijk vals was, omdat het gemelde aantal raketten (5) te klein was voor een serieuze aanval, en negeerde daarom de melding. Dit tegen de officiële voorschriften in.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt he
Valentin Savitsky is ook iemand die een atoomconflict heeft voorkomen in 1962, Amerikanen dwongen de onderzeeër naar de oppervlakte te komen door lichte dieptebommen af te werpen, dit werd in eerste instantie opgevat als een directe aanval waardoor de onderzeeër in opperste paraatheid kwam met een atoomwapen, door koel te blijven en verstandig nadenken voorkwam Valentin Savitsky een 3e wereld oorlog.