wat was de prijs van een riddertoernooi?

wat was de prijs van een riddertoernooi

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
kierkegaard47
7 jaar geleden
Hoe bedoel je de vraag precies ? - Wat voor prijzen kon je winnen als deelnemer aan een riddertoernooi? (deze interpretatie heeft al een antwoord gekregen). of - Hoeveel kostte het om mee te doen aan een riddertoernooi (inschrijfgeld/overige onkosten) ? of - Hoeveel kostte het organiseren van een riddertoernooi?

Antwoorden (1)

De winnaar van een riddertoernooi kon losgeld, de wapenuitrusting en het paard van de verliezer winnen.
Het kwam ook voor dat een verliezende deelnemer de "gevangene" werd van de winnaar.
De beroemde ridder Willem de Maarschalk verwierf een fortuin door in zijn lange carrière het losgeld van vijfhonderd ridders te incasseren.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedoel je los geld?
SimonV
7 jaar geleden
Nee, normaal losgeld: bedoeld om de verliezer vrij te krijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jups ik heb hem.