Hoe dachten ze vroeger dat een-eiige tweelingen ontstonden?

Een één-eiige tweelingen ontstaat door vroege splitsing van de zygoot. Nu was vroeger wel sperma bekend maar wat voor theorieën hielden ze erop na?

8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vroeger dachten mensen dat een-eiige tweelingen ontstonden doordat een eicel door twee zaadjes werd bevrucht. Dit is echter niet waar; een-eiige tweelingen ontstaan wanneer een eicel splitsen in twee cellen. Deze twee cellen ontwikkelen zich vervolgens tot twee aparte individuen.
Bronnen:
4 maanden geleden