Waar werden onder een kerk een groep vermoorde mensen gevonden?

Ik kan me herinneren dat ergens eind jaren 70 het nieuws kwam dat er onder een kerk een groep vermoorde mensen werd gevonden. Ik meen dat het in Italie was.
De mannen, vrouwen en kinderen waren eeuwen daarvoor omgekomen door honger en dorst, en waren op natuurlijke wijze gemummificeerd.
Als kind zag ik de plaatjes en dat maakte enorme indruk op me.
Als ik het me goed herinner, werd het geheim doorgegeven van pastoor tot pastoor, tot de laatste door de mand viel.

Het heeft niets te maken met Pompei, dus dat zoek ik niet.
Ik heb gezocht op internet, maar kan er niks over terugvinden.

Weet iemand misschien wat er speelde, en waar het precies gebeurd is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar goed dat ik dit nu pas lees, anders had ik niet kunnen slapen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...het is idd een gepuzzel op internet en ook niets gevonden. Binnenkort komt er op National Geografic >>Ancient X-files, of anders op hun website en misschien daar eens vragen (of Discovery). Het moet toch ergens staan?

Antwoorden (1)

Vermoedelijk de mummies van Ferentillo in zuid-Umbrië.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord.
Ik ben echter op zoek naar iets anders.
Die min is trouwens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, die zijn van minkukels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.....ja vind ik ook altijd flauw>>neg.duimpje. Heeft één van jullie drie dan een antwoord??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies. En het is een lastige vraag hoor.
Ik hoop gewoon op iemand die het antwoord toevallig weet, of meer geluk heeft bij googelen dan ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je wat, je krijgt van mij evengoed een plus, om die nare minnaars van je een beetje te compenseren.