Is er een tijdslijn te vinden waarin wordt aangegeven hoeveel mensen er van Europa naar Amerika emigreerden en uit welk land ze kwamen?

Of is er een lijst van bepaalde momenten waarop er pieken ontstonden zoals WO I/II?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je hier iets aan? Een timeline van Ellis Island.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog een lijstje:
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/USAEStotalS.htm

Toegevoegd na 53 minuten:
Dit lijkt me wel nuttig:
http://www.simile-widgets.org/timeplot/examples/immigration/immigration.txt

Toegevoegd na 55 minuten:
O nee, je wilt alleen van Europa en mijn lijstje geeft de totale immigratiecijfers per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee nog niet helemaal wat ik zoek, ik vraag me meer af in welke periode de meeste mensen kwamen, of dat die stroom juist gelijkmatig was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk dat is al duidelijker, ik ga er vanuit dat europeanen net zo hard meekomen als de rest (voor het gemak). :P bedankt iig.