Dat Amerika op Hiroshima de atoombom gooide... Dat was nergens voor nodig, want Japan had zich al overgegeven, maar toch hebben ze de atoombom gegooid, omdat de wetenschappers en de militairen benieuwd waren naar het gebruik, dat is de grootste schande die ik me kan bedenken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Holocaust
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle oorlogen die vanuit een geloof gevoerd zijn en worden - van de Kruistochten via de Holocaust tot de ellende in het midden-oosten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Joden worden toch per definitie door hun (joodse) geloof als aparte groep gezien?
Slavernij en de Holocaust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat onze MP J.P. publiekelijk reageert op de breuk tussen Jan en Yolanthe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De horror-opa. Fritzl

Misschien niet het allergrootste maar toch een hele enge gedachte dat zoiets in deze tijd nog mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat de mensheid in de 20 ste eeuw twee maal een WO gekend heeft. En op hetzelfde niveau de jodenvervolging, de indianengenocide en de uitbuiting in de hoogste mate onder het mom van kolonialisme.(Afrika ,Indonesie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat er mensen zijn geweest en nog steeds leven die uit eigenbelang of een zogenaamd publiekbelang de meest vreselijke handelingen verrichten. Afzonderlijke sitiaties zijn hier slechts illustraties bij maar dat het vroeger, nu en in de toekomst keer op keer bleef en blijft gebeuren is het werkelijke schandaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn er veel geweest.....maar op dit moment....
Dat er veel mensen van honger sterven
Maar ook dat we de natuur waar we zelf onderdeel van uit maken vernietigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste schandaal is de manier waarop de ontdekkingsreizigers met inheemse volken zijn omgegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poeh, daar zijn een heleboel goeie kandidaten voor. Mijn duit in het zakje is: de Opiumoorlogen. Misschien niet de ergste, maar qua morele verdorvenheid en absurditeit scoort'ie toch hoog.

Zie voor nog enkele mooie voorbeelden van verdorvenheid, slechte en immorele beslissingen en aanverwante ellende het boek De mars der Dwaasheid, van Barbara Tuchman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Georganiseerde massamoorden met de Holocaust als
tragisch dieptepunt. Helaas zijn dit soort schandalen nog lang de wereld niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat er op dit ogenblik iemand van honger sterft, terwijl het mogelijk is om de honger uit de wereld te helpen.