Pedro passos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

sinds 1910 heeft portugal geen koning meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Portugal is een parlementaire democratie met als president Aníbal Cavaco Silva (sinds 2006). De huidige minister-president, sinds maart 2005, is José Sócrates.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het land is tevens een republiek met een president die voor een termijn van vijf jaar gekozen wordt door de bevolking. De huidige president Aníbal Cavaco Silva (PSD), sinds begin 2006.

Het Portugese parlement bestaat uit één kamer, de Assembleia da República. Deze telt 230 leden die gekozen worden voor een periode van vier jaar. De Portugese regering wordt momenteel gevormd door de PS. De ministers worden benoemd door de minister-president na aanbeveling van de minister-president. De huidige minister-president, sinds maart 2005, is José Sócrates.