Een Nederlands voorbeeld zou V&D kunnen zijn. Er is in de loop der jaren veel veranderd binnen V&D. V&D gaat nu door als webwinkel. In hoeverre kun je nog spreken van oorspronkelijke V&D?

Het schip van Theseus
Filosofen buigen zich al zo lang dat filosofie bestaat over de vreemde eigenschappen van identiteit. Zo is er de bekende paradox van het schip van Theseus. Het verhaal gaat als volgt: de Atheners houden het schip waarmee Theseus van Kreta terugkwam na het verslagen van de Minotaurus angstvallig bij als relikwie. De planken die verrotten, vervingen ze door nieuwe planken die ze op dezelfde plaats timmerden. Nadat alle originele planken vervangen waren, stelde een vervelende filosoof de vraag: "Is dit schip nog hetzelfde schip als dat van Theseus?" De discussie woedt nu nog altijd… De empirist John Locke blijkt een variant van deze paradox voorgesteld te hebben, die bekend staat als Locke’s socks. Locke stelt het volgende voor: hij heeft zijn favoriete sok al zo vaak gedragen dat er een gat in zit. Wanneer hij het gat dicht met een lap, stelt de altijd twijfelende Locke zichzelf de vraag: "Is dit nog dezelfde sok?" En als hij een tweede gat met een andere lap gedicht heeft? En zovele jaren later, als de volledig sok vervangen is door een hoop lappen? Als er geen enkel deel van de originele stof van de sok overblijft, waarom beschouwen we het dan nog als een sok? Wat vormt dan de "sokheid" van de sok, als het niet zijn stof blijkt te zijn?