ik zou denken hetzelfde dat zal gebeuren als je wel gelovig bent
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zelfde als dat je wel gelovig bent,
Het houdt gewoon op
Next..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij niet-gelovigen zijn dat soort dingen heel persoonlijk. Iedereen heeft daar zijn eigen mening, want in tegenstelling tot een geloof wat je alles vertelt moet je zelf beslissen wat je vindt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk helemaal niets, want dood is dood.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je gelooft niks, dus je mag het zelf uitzoeken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die maakt zich dan geen zorgen en redt zichzelf wel.

Je gaat er van uit dat de ziel bestaat, neem ik aan. Je kan ook religieus zijn en toch niet in een ziel geloven, zoals bij het Boeddhisme. Dan ontstaat de vraag 'wat gebeurt er met de ziel waarin mensen geloven, als ze dood gaan en gelovig zijn'? Die vraag is minstens zo interessant en zal ongeveer hetzelfde antwoord hebben.

Wat weten wij mensen weinig, hè?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hiermee ga je ervan uit dat er zoiets bestaat als een ziel. Op zich dus al een vorm van geloven. Het geloof in het hebben van een ziel. Mensen die werkelijk niets geloven bestaan volgens mij niet. Er is altijd wel iets waar men in geloofd al was het maar het feit dat men geloofd dat er niets is om in te geloven. geloof ik
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een ziel is niets, het is nooit bewezen dat een mens een Ziel heeft in de vorm zoals veel mensen deze zien. Het lichaam heeft wel energie, deze energie trekt in de aarde of iets anders waar het lichaam contact mee heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verschillende geloven hebben verschillende antwoorden. Christenen en moslims geloven dat ongelovige zielen eeuwig zullen branden in de hel. Joden geloven dat de ziel van ongelovigen en zeer slechte mensen verdwijnen. Atheïsten zelf geloven niet in de ziel dus gebeurd er ook niets met de ziel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je niet gelovig bent is de kans ook erg groot dat je niet in een ziel gelooft. Wetenschappelijk gezien kan het bestaan van de ziel (als een feitelijke entiteit) niet worden aangetoond (zie link).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een mens heeft net zo min een ziel als onze mede aardbewoners die hebben. Het zou wel heel erg arrogant zijn om te denken dat wij ons op dat vlak van de dieren onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer je niet gelovig bent, veronderstel je in principe dat er geen 'hogere macht' is. Dat betekend dat het leven zelf iets is wat veroorzaakt word door een natuurwetenschappelijke samenloop van omstsandigheden: En groot aantal chemische componenten vormen je lichaam, heel je doen en laten, wordt veroorzaakt door verschillende chemische stoffen (waaronder verschillende hormonen vanuit je hersenen, melkzuur voor je spieren,...) Maar belangrijker nog: in dat geval veronderstel je ook dat je geen ziel hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als geloof dat je een ziel hebt,dan kan je zorgen maken over dat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ziel is een verzinsel van de Katholieke kerk om de gelovige bang te maken en in het gareel te houden. In andere woorden het bestaat niet dus kan er ook niks mee gebeuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat er zoiets als een ziel bestaat. Dat maakt de vraag zinledig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je niet gelovig bent dan is je plek DE HEL.
want god heeft ons geschapen om te laten weten dat hij de god is, en om gelovig te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er gebeurt het gene dat gebeurt, ongeacht je geloof zal er één werkelijkheid gelden. (b.v. je gaat naar de hemel, of je bestaat niet meer).

We merken het wanneer het zover is (of als je geen waarneming meer hebt merk je het niet).

Alles kan, maar er zal maar één waarheid zijn. Wel vind ik het fijn om iedereen toe te laten het zijne te geloven, het bewijzen is immers toch niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die gaat in een videoband zitten. Als iemand die bekijkt gaat ie na 7 dagen ook dood. Je hebt er wel een waterput voor nodig, een ladder en een spiegel. Om het dramatische effect nog verder te vergroten zou ik nog een paar paarden van een klif jagen en ze laten aanspoelen op 't strand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ongeacht iemands geloof lijkt mij dat bij iedereen het zelfde gebeurt. Alleen niemand wéét wat. Iedereen gelóóft wel iets. Maar kán ook niet. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat iemand die inreïncarnatie geloof bijvoorbeeld iets anders overkomt tijdens overlijden als iemand die in eeuwige rust gelooft. Als je mij vraagt waarin geloof jij wat er met je ziel gebeurt... geen idee... volgens mij hoor ik dat ook niet te weten. Volgens mij moet je je ook afvragen of je in een ziel geloofd als ongelovige.