wat is 'nieuwe sporen naar het verleden' voor een soort boek?

Ik heb thuis in de kast het boek 'nieuwe sporen naar het verleden' staan. Het stond ooit ergens in een bibliotheek bij de boeken die je gratis mee mocht nemen. Het boek is geschreven door v.d. Veer en Moerman en komt uit 1972. Ik vraag me af wat voor een soort boek het is, filosofisch e.c.t. en of iemand er iets over weet aangezien ik er totaal geen informatie over kan vinden op internet en ik er wel graag wat meer over zou willen weten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

De eerste uitgaven van uitgeverij Ankh-Hermes in 1972 waren "Nieuwe sporen naar het verleden. Kenden Columbus, Magalhães en Piri Reis de kaarten van Glareanus?" en "Waren de goden kosmonauten?". Het betreft hier esoterische werken.

"Nieuwe sporen naar het verleden" gaat over "De ouden". Er zou een beschaving bestaan hebben waaruit alle latere beschavingen ontstaan zouden zijn (Zoiets als "Atlantis").
Inhoud: 1. Prehistorie. 2. Oude beschavingen en evolutie. 3. Voetstappen naar het pad der wetenschap. 4. De ontdekking van Amerika en 5. De Ouden.

Net als "Waren de goden kosmonauten?" is het boek behoorlijk speculatief.
Er wordt bijvoorbeeld gesuggereerd dat Columbus, Magalhães en Piri Reis de kaarten van de filosoof en kaartenmaker Glareanus al kenden.
SimonV