Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is 'nieuwe sporen naar het verleden' voor een soort boek?

Ik heb thuis in de kast het boek 'nieuwe sporen naar het verleden' staan. Het stond ooit ergens in een bibliotheek bij de boeken die je gratis mee mocht nemen. Het boek is geschreven door v.d. Veer en Moerman en komt uit 1972. Ik vraag me af wat voor een soort boek het is, filosofisch e.c.t. en of iemand er iets over weet aangezien ik er totaal geen informatie over kan vinden op internet en ik er wel graag wat meer over zou willen weten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De eerste uitgaven van uitgeverij Ankh-Hermes in 1972 waren "Nieuwe sporen naar het verleden. Kenden Columbus, Magalhães en Piri Reis de kaarten van Glareanus?" en "Waren de goden kosmonauten?". Het betreft hier esoterische werken.

"Nieuwe sporen naar het verleden" gaat over "De ouden". Er zou een beschaving bestaan hebben waaruit alle latere beschavingen ontstaan zouden zijn (Zoiets als "Atlantis").
Inhoud: 1. Prehistorie. 2. Oude beschavingen en evolutie. 3. Voetstappen naar het pad der wetenschap. 4. De ontdekking van Amerika en 5. De Ouden.

Net als "Waren de goden kosmonauten?" is het boek behoorlijk speculatief.
Er wordt bijvoorbeeld gesuggereerd dat Columbus, Magalhães en Piri Reis de kaarten van de filosoof en kaartenmaker Glareanus al kenden.
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding