Weet iemand de titel van het boek van twee vriendinnen waarvan 1 geen telefoon mag en de andere juist alles wel mag maar ergens anders gaat studeren?

Mijn vraag was wat moeilijk te verwoorden.. Een tijdje gelezen had ik een digitaal boek geleend (van een digitale app), na het crashen van mijn iphone is mijn gratis boek helaas niet meer terug te vinden in mijn boeken.

Het boek gaat over twee vriendinnen, buurmeisjes, die nogal een "sletterige reputatie hebben"
een van de twee wordt heel strak gehouden door haar adoptie moeder. Zij heet dacht ik star.
Het buurmeisje - en haar beste vriendin - gaat ergens anders studeren.
Star besluit om tegen haar moeder in te gaan en zich aan te melden voor school. Star ontmoet eerst bij het tankstation een nogal vreemde maar hele mooie jongen. Die blijkt ook bij haar op school te komen.
Ook krijgt ze een vriend op school die homo is.

Hoe het verhaal verder gaat weet ik niet precies.. Ik heb er helaas te weinig van gelezen.

Het verhaal begint in het boek met dat ze een jongen naar huis stuurt nadat hij haar het hof probeert te maken. Omdat ze verveeld is.

Het buurmeisje / beste vriendinnentje heten volgens mij Silver.. Maar daar ben ik niet zeker van.

Star haar moeder heeft star geaddopteerd en leeft met vreemde "regels". Internet , telefoon, telivsie etc is allemaal uit den boze.

Die mooie jongen komt ze later tegen met hardlopen, valt ze flauw.. en vanaf dat moment bloeit er wat op tussen die twee

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
KAN het wijn dat je dit gelezen hebt op Wattpad ? Dat zijn namelijk niet echt boeken, maar schrijfsels van...wie maar wil schrijven, talent of geen talent.. En dat wordt HEEL lastig terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik je "synopsis" zo lees, is het HEEEEEEEL erg wattpad. Niet echt iets dat op papier uitgegeven gaat worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee niet op wattpad. Volgens mij was de app bibliotheek. Was echt een boek, met een cover.. Ik zit me ook al scheel te googlen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb hem ; sterrenhemel :D

Het beste antwoord

Dat is "Sterrenhemel" van Colleen Hoover.

Sky is een beetje anders dan andere zeventienjarigen: ze is op haar vijfde geadopteerd door een moeder die technologie verafschuwt. Dus in plaats van haar dagen te slijten met internetten en tv kijken, is ze voornamelijk bezig met lezen en soortgelijke dingen. Ook heeft ze altijd thuisonderwijs gehad… Tot nu. Helaas is naar school gaan met haar reputatie als slet niet heel erg leuk. Niet dat ze een slet is, maar ze is er gewoon heel goed in om haar gevoel uit te schakelen als jongens haar aanraken. Dan ontmoet ze Holder, de enige die iets bij haar losmaakt. Maar hij gedraagt zich vreemd, ze weet nooit welke Holder ze nu voor zich heeft. En dankzij hem wordt ze steeds minder zeker over haar verleden… Tot uiteindelijk alles op losse schroeven staat.

Er is ook een boek waarin het verhaal vanuit Holder wordt beschreven: "Sterrenregen", van dezelfde schrijfster. De wereld van de 17-jarige Dean Holder (ik-figuur) stort in als zijn tweelingzus zelfmoord pleegt. Hij verwijt zichzelf dat hij dit niet heeft kunnen voorkomen. Een vergelijkbaar schuldgevoel heeft Holder eerder ervaren: toen hij en z’n zus nog klein waren, is hun buurmeisje en vriendin Hope vermist geraakt en nooit meer teruggekomen. Dat trauma torst hij na al die jaren nog steeds met zich mee. Holder krijgt dan ook de schrik van zijn leven als hij bij de plaatselijke supermarkt oog in oog staat met een meisje dat sprekend op Hope lijkt. Het meisje blijkt echter Sky te heten en herkent Holder totaal niet. Een spel van aantrekking en afstoting begint – en langzaam maar zeker ontdekt Holder de waarheid over de twee belangrijkste meisjes uit zijn leven: zijn zus en haar vriendin.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik had hem inmiddels zelf gevonden maar dat er nog een vervolg opzat wist ik niet dus ik keur deze als beste antwoord! Bedankt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dankjewel!