Kan een boek een zwarte komedie zijn?

Een film kan als genre een Black Comedy, of Zwarte Komedie zijn. Als een roman in die stijl geschreven is. Kan je het dan ook een Zwarte komedie noemen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

De term wordt wel gebruikt, maar is inderdaad gangbaarder voor theater en film. Het genre in boeken noemen we zwarte humor. Maar als je een boek met dat thema beschrijft, mag je bet : ik ben een zwarte komedie aan het lezen" zeggen.

Googel maar eens op "zwarte komedie boek", dan krijg je wel degelijk hits naar recensies EN titels.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel voor je snelle antwoord! Je bent een topper. Dus als ik een boek heb geschreven kan ik als genre "Zwarte Humor" noemen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat kan. Sorry voor de late reactie, maar ik krijg geen berichten meer van GV en mis er met de hand wel eens één (of meer) .