Waar kan ik een kaart van de lord of the rings kopen/downloaden met nederlandse plaatsnamen?

Waar kan ik een goede scherpe kaart van de lord of the rings kopen/ downloaden?

Met nederlandse plaatsnamen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Hoe bedoel je met "Nederlandse plaatsnamen?"

Plaatsen als Dunland en Minhiraith die worden niet vertaald. Dat is ook niet logisch, want het land Midden-aarde is nu eenmaal niet Nederlands.
Midden-aarde (Egels: Middle-earth) is de naam van het continent op de fictieve wereld Arda, waar zich de meeste verhalen afspelen die door schrijver J.R.R. Tolkien werden bedacht, zoals de triologie In de Ban van de ring en de Hobbit.
Ik neem aan dat je een kaart van dat land bedoelt?

http://smeagel.webs.com/middenaarde.htm

http://larsen-family.us/~1066/LotRmap.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt dus een kaart downloaden en met behulp van deze
Lijst van vertalingen van namen in werk van Tolkien
zelf de namen aanpassen.

Lijst van vertalingen van namen in werk van Tolkien

Je kunt ook het Nederlands boek kopen, zie hier,
inclusief kaart.
http://www.bol.com/nl/p/the-lord-of-the-rings-deel-1-reisgenoten-filmeditie/1001004001814969//#product_judgement
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de Nederlandstalige editie van 1985 van"In de ban van de Ring" zat een losse kaart van Midden-Aarde met daarop de plaatsen met Nederlands vertaalde namen, bedoel je die? Je kunt het vragen aan René van Rossenberg van de Tolkienwinkel, hij heeft ze vast wel ergens.
En anders op Marktplaats zoeken of je de boeken (met kaart) nog ergens kunt krijgen.