Hoe weet je of de verhaalllijn die je hebt geschreven klopt volgens de regels?

Technische vormgeving van fictieve literatuur.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hm, volgens mij is het handig om de verhaallijn te toetsen aan mensen die van fictieve literatuur houden of zich er zelf (semi-)professioneel mee bezig houden. Het is heel normaal om het te laten redigeren.

Als je vanuit jezelf schrijft, is het goed mogelijk dat anderen het totaal niet kunnen volgen of juist dat het zo goed te volgen is, dat mensen het saai vinden.

Voordat je het aan anderen laat lezen is het aan te raden om het zelf eerst een maand te laten liggen en dan zelf door te lezen alsof je het nog nooit eerder hebt gelezen. Durf het te veranderen. Het mag tijd kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feedback van bekenden is de beste optie inderdaad. maar regels zijn er wel degelijk! De mensen die deze regels niet kennen hebben zeker geen idee wat deze regels zijn.

Andere antwoorden (3)

Hehe.. Dat weet je niet. Er zijn geen vaste regels voor fictie. Zie bv een film als memento. Die gaat tegen alle regels in. Wordt door sommigen verafschuwd. Door anderen geloofd.

Wees origineel. Wees creatief. Ga tegen de massa in en schrijf een literair kopstuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boeken schrijven is creatief schrijven, je bent heel erg vrij in wat en hoe je schrijft. Er zijn geen regels voor verhaallijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze goed verkocht worden lijkt mij.