Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik aan een Mein Kampf komen?

Toegevoegd na 5 uur:
Kleine toevoeging: hij moet helaas óf in het duits óf in het nederlands zijn. (engelse versies zijn inderdaad overal te vinden)

Toegevoegd na 5 uur:
En met een Mein Kampf bedoel ik een boek en geen bestand.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

12 jaar geleden
Ik meen dat sommige (universiteits)bibliotheken dit boek hebben.
Het wordt niet uitgeleend en is alleen beschikbaar voor onderzoek.
Je kunt er dus niet legaal aan komen maar je wel op de hoogte stellen van de inhoud.
Naar ik vernomen heb is het bezit van dit boek strafbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk zijn geen beperkingen op de verkoop en handel van dit boek, omdat de auteursrechten erop voor 1939 aan uitgevers in die landen verkocht werden (in het geval van de Verenigde Staten aan uitgeverij Houghton Mifflin, in het geval van het Verenigd Koninkrijk aan uitgeverij Random House) en dus niet in het bezit van de Duitse deelstaat Beieren zijn. In 1999 meldde het Simon Wiesenthal Centrum, dat belangrijke internet-boekhandelaren, zoals Amazon.com en Barnes and Noble, Mein Kampf verkopen aan klanten in Duitsland. Na een openbaar protest gingen beide bedrijven akkoord om die verkoop te stoppen. Inmiddels is het boek op internet te vinden in zowel de originele duitse versie als in een engelse vertaling, in pdf en upub formaat, gratis te downloaden."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf#Auteursrechten


Oftewel: Even googelen op "Mein Kampf" en "download" en je zult hem wel kunnen vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kun je hem bestellen en op nog meer sites.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding