Waarom leren we nederlandse literatuur? Wat kan mij het schelen dat monniken boeken overschreven, waar slaat het op om dat aan ons te leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, puber? Dat zul je begrijpen als je ouder bent. In deze fase ben je onverschillig en heb je aan alles schijt, vooral schoolvakken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is aan jou niet besteed

Het beste antwoord

Iemand die de geschiedenis kent, begrijpt het heden beter en zal de toekomst kunnen verbeteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een keer naar de bioscoop gaat en je ziet bijvoorbeeld een film als "Season of the Witch" (met Nicolas Cage) dan snap je tenminste wat al die monniken in dat klooster aan het doen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarnaast is het gewoon belangrijk voor je algemene ontwikkeling om verder te kijken dan je eigen straatje en je eigen tijd.
Ook kun je niet spreken van 'vooruitgang' als je niet weet hoe de dingen vroeger werden gedaan of geregeld.
Trouwens, heb je enig idee hoe tegenwoordig boeken worden geredigeerd, opgemaakt, gezet, gedrukt? Besef je wel dat niet iedere schrijver in déze tijd een computer gebruikt?