wat moet je doen om een boek uit te geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Amadea
13 jaar geleden
Wil je zelf boeken gaan uitgeven of bedoel je dat je zelf een boek geschreven hebt en dat wilt láten uitgeven? De beantwoorders gaan ongevraagd ervan uit dat je het tweede bedoelt, maar is dat ook zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat inderdaad om het 2de ik ben bezig met een kookboek.

Het beste antwoord

Het boek eerst geschreven hebben lijkt me.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bijgevoegd enige links die je waarschijnlijk wel houvast kunnen bieden:

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/taal/21679-een-boek-uitgeven-de-verschillende-mogelijkheden.html

http://www.unibook.com/nl/hulp-bij-het-uitgeven-van-je-boek

http://www.eburon.nl/boek_uitgeven_faq
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahahahaha xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha wat heerlijk flauw!!!
en dan toch wat goede links..!
dit is een duidelijke plus :)

Andere antwoorden (5)

goed genoeg zijn om uitgegeven te worden. dat is iets subjectiefs.

joanne rowling heeft met moeite een uitgever gevonden en haar boeken verkochten aanvankelijk slecht.

een boek kan fantastisch zijn en geen afzetmarkt hebben of erg slecht maar maar wel een markt vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen uitgever kunt vinden, kun je altijd nog besluiten het boek zelf uit te laten geven via www.pumbo.nl. Je levert een electronische versie aan van je boek (in .pdf formaat bij voorkeur) en ze helpen je ook met het maken van een kaft als je dat zelf niet kunt. Pumbo werkt met printing-on-demand, wat betekent dat er pas en exemplaar van je boek gedrukt wordt als iemand (jijzelf of een klant die via de webwinkel van Pumbo jouw boek koopt) het bestelt. Op die manier heb je geen enkele vorm van startkapitaal nodig en je kunt ook zelf de boekprijs betalen met een eenvoudige rekenmodule op de site. Ze hebben tegenwoordig ook een aansluiting bij Centraal Boekhuis, wat betekent dat jouw boek ook onder de aandacht van boekwinkels kan komen.

Je kunt zien hoeveel boeken je verkocht hebt en aan wie en uitbetaling van jouw winst (Pumbo brengt je de drukkosten in rekening en een klein percentage van je winst) is supereenvoudig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overweeg een E-book. Als je deze geschreven hebt kun je op internet kijken voor affiliates. Een affiliate verkoopt jouw e-boek op zijn/haar site, waarvan diegene dan een afgesproken percentage krijgt.

Je kunt ook overwegen zelf een webpagina te maken om jouw e-boek te verkopen.

Het voordeel van een e-boek kan zijn, dat je bijna 100% winst haalt uit een verkoop.

Dit werkt naar mijn idee het beste met een informatief boek, en niet met fictieve verhalen.

BOL.com verkoopt ook e-boeken, maar je kunt ook affiliates zoeken die al websites hebben over jouw onderwerp.
Een e-boek visualiseren is vrij eenvoudig.

Wellicht brengt dit je op een idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een boek op 4 manieren uitgeven:
- via een 'gewone' uitgever
- door printing on demand (zie ook het antwoord over Pumbo)
- door zelf naar een drukker te stappen (eigen beheer)
- door een digitaal boek te maken (e-book)

Toegevoegd na 5 minuten:
Uitgeven via een uitgever heeft veel voordelen, omdat deze je veel gespecialiseerd werk uit handen neemt. Wel duurt het vrij lang voor je boek in de boekwinkel ligt.
Het lastigste is om een uitgever zover te krijgen dat deze je boek wilt uitgeven. Uitgevers ontvangen jaarlijks zo'n 25.000 tot 30.000 ongevraagd toegestuurde manuscripten. Niet alleen moet je manuscript heel goed zijn om boven het maaiveld uit te steken, je moet ook een uitgever kiezen met een fonds waar jouw boek in past en je moet de uitgever op de juiste manier benaderen. dat betekent dat je naast je manuscript, ook een synopsis, biografie en een begeleidende brief toestuurt, waarmee je de uitgever overtuigt van jouw kwaliteiten. Zie het als een soort sollicitatie: presenteer jezelf en je boek tot in perfectie conform de wensen van de betreffende uitgever (staan meestal op de site), heb geduld en wanhoop niet als het niet (meteen) lukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag mensen om het te lezen.
Als zij het een mooi en/of goed verhaal vinden is er meer kans dat de mensen van een uitgeverij het goed vinden.
De website die mij aanspreekt was : boekscout.
Veel succes!