Waarom is "De twaalfde planeet" van Zecharia Sitchin zo duur?

Op bol.com staat ie 2e hands vanaf €175,- te koop (!!!)
Ik heb er inmiddels wat over gelezen en het leek mij een interessant boek maar waarom zo duur?

Toegevoegd na 10 minuten:
Voor de duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar een uitvoering van dat boek voor 30 euro, ik vraag me af waarom het boek zo duur is? Is het in goud gedrukt? Krijg je er een horloge bij...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gesigneerde eerste druk waarschijnlijk, die zijn inderdaad vaak 'goud' waard.

Het beste antwoord

Ik zie ze op bol.com al voor 7,99. Het boek waar jij op duidt,is een 1e druk en bovendien gesigneerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

miss even googelen. ze zijn er wel goedkoper. suc6.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord maar ik heb idd al gegoogled, daar zag ik prijzen tot ruim in de €300,-....
Dus tja, mijn vraag blijft hetzelfde
Kimath
13 jaar geleden
Heb je een site gevonden waar ze goedkoper zijn dan? Is wel handig als je die link geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hm dat is minder. mis op marktplaats etc. suc 6 nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah. nou ik denk dat het zo duur is om dat je veel over 2012 hoort. dat ie dan terug komt? mensen vinden dat leuk dus kopen het wel.
Waarschijnlijk is het een beperkte oplagen geweest. Nu is de vraag waarschijnlijk hoger dan het aanbod.
13 jaar geleden
Ja, zonder verder een link is het moeilijk hierover uitsluitsel te geven. Maar als het om de eerste druk gaat, dan zou het wel eens kunnen. Nadat The Twelfth Planet was uitgekomen is er ook een vertaling in het Nederlands verschenen, maar toen was de naam van de (eind vorig jaar overleden) Sitchin nog volslagen onbekend, zodat het ook bij een kleine oplage is gebleven. Er is toen, naar ik meen, een hardcover van uitgebracht en ik denk dan ook dat het hier om die uitgave gaat: hardcover, gebonden en dus ook voorzien van duidelijke, mooie, verzorgde illustraties. En voila: alle ingrediënten voor een hoge prijs: weinig in aantal en mooi & degelijk uitgevoerd.
Maar ja, zoals het met veel vertalingen gaat: hier en daar wordt de plank misgeslagen of het pakt je niet, of heeft niet de juiste toon... Maar dat is persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is duur, omdat er kennelijk weinig van gedrukt zijn en de vraag, zelfs bij deze prijs, nog voldoende hoog is.

Je kunt het boek lenen, scannen en het bij een boekenprinter laten afdrukken. Dat mag voor eigen gebruik volgens de Auteurswet.

Toegevoegd na 15 minuten:
printing services / fees
We are starting with the following package:

Both files are print ready.
No ISBN or upload into EBM database.
€ 12.50 handling (does not include sample copy)
€ 12.50 per book up to 200 pages
€ 0.06 per page above 200 pages
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige dvd's en cd's en boeken zijn goed, maar worden niet meer uitgegeven.

Bijv de cd 'the well tempered sunthesizer' kost bij Amazon.com Eur 200+.

http://www.amazon.com/Well-Tempered-Synthesizer-Carlos-Wendy/dp/B00005OKS2

Ik heb ook een dvd bijv. Salò uit 1975 die voor honderden euro's over de toonbank gaat, als je er al een kan vinden.

Ik heb ook een standaard Amerikaans scheikundeboek, dat EUR 400 moet kosten.

Ik heb een boek over de Franse revolutie in het Nederlands, uit 1796 met mooie gravures, wat niets waard is, omdat er geen vraag naar is.

Het is dus de schaarste (aanbod en vraag) die de prijs bepaalt