Wie weet er meer over deze VW miniatuur?

Ik heb een zilver miniatuur volkswagenbusje met de tekst "tijl 200" er op. Op internet kon ik vinden dat dit iets met de nederlandse Staatsdrukkerij te maken heeft, dat er een bepaald aantal van gemaakt zijn en dat de waarde ergens tussen de 100 en 300 zou liggen. Weet iemand misschien meer de vertellen over dit miniatuur busje? zoals waarvoor deze busjes gemaakt zijn, hoeveel er gemaakt zijn, het type zilver en eventueel de huidige waarde. Alvast bedankt

Picture for question
3 maanden geleden
1.1K
ronron1212
3 maanden geleden
https://www.veilingagenda.nl/kavels/no-reserve-nederlandse-staatsdrukkerij-koninklijke-zilverfabriek-begeer-utrecht-1977-uiterst-zeldzame-vw-bus-tijl-200-ingericht-als-mobiele-drukkerij-zilver/

Antwoorden (1)

Veilingagenda weer er meer van.

https://www.veilingagenda.nl/kavels/no-reserve-nederlandse-staatsdrukkerij-koninklijke-zilverfabriek-begeer-utrecht-1977-uiterst-zeldzame-vw-bus-tijl-200-ingericht-als-mobiele-drukkerij-zilver/

Uiterst zeldzame,grote handgemaakte Hollands zilveren miniatuur in de vorm van een VW Bus ingericht als mobiele drukkerij. Origineel zijn er twee van deze VW bussen ingericht als mobiele drukkerij. Deze bussen zijn door het personeel van een speciale Tijl afdeling van de Nederlandse Staatsdrukkerijen compleet ingericht als mobiele drukkerij voor 3e wereld landen (zie foto’s met krantenknipsels) Van de compleet ingerichte zilveren miniatuur VW bus drukkerijen zijn er slechts enkelen door de Koninklijke Zilverfabriek Begeer Utrecht in opdracht gemaakt. Het eerste zilveren exemplaar is in 1977 overhandigd aan Prins Claus (zie foto’s krantenknipsels) De VW bus is bijzonder fraai van vorm en exact 1 op 1 nagemaakt naar het origineel. Geheel is handmatig voorzien van vele gedetailleerde details zoals:stoelen voorin, stuur,versnellingspook,kopieerapparaat, fototoestel,reserve wiel en nog veel meer (te veel om op te noemen) Ook de onderzijde van de bus is realistisch gemaakt en let vooral ook op de wielen met de originele VW wieldoppen. Miniatuur is zoals het hoort mooi volledig Nederlands gekeurd en gemerkt met Hollandse zilverkeurmerken:Gaande Leeuw met II (1953-h)= zilvergehalte835/1000 (2e gehalte zilver) Waarborgkantoor keurmerk Minervakopje. Jaarletter r = 1977 Meesterteken gekroonde B = B met kroon is het meesterteken van zilverfabriek De Koninklijke Begeer,of wel de... lees verder bij

Het eindbod was 270 euro.
3 maanden geleden
ronron1212
3 maanden geleden
@LeonardN stond al in mijn link onder reacties