Ik ben opzoek naar de plaats waar een bronzen beeld is van twee mannen die over een muur klimmen?

In welke plaats kan ik het beeld bekijken van twee mannen die over een muur klimmen.
De één zit op de muur en trekt de ander omhoog.
Waarschijnlijk is het van brons.
De grootte is levensecht.

een jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Het is mij gelukt een beeld te vinden dat aan de vraag voldoet, met dien verstande dat het geen mannen maar jongens zijn. Het lijkt mij echter niet onwaarschijnlijk dat er meer van zulke beelden ergens op de wereld te zien zijn.
Er bevindt zich in elk geval een van de Duitse kunstenaar Jürgen Ebert (*1954) uit 2012 in de Duitse plaats Rees op de Rijnpromenade. De titel ervan is “Freundschaft verbindet”.
Plaatje bij antwoord
Amadea
een jaar geleden
Abcde
een jaar geleden
+ Lijkt mij ook, dat dit het moet zijn. Knap gevonden. Mooi kunstwerk, vooral de jongen die omhoog getrokken wordt, prachtig uitgevoerd.
Amadea
een jaar geleden
Dank je. Fijn zo'n reactie! (Want ik zag het in mijn gedachten al weer gebeuren dat mijn antwoord met minnen zou worden beloond omdat het geen mannen zijn...).
CorCor
een jaar geleden
Geweldig, dank je wel.
Dat is hem.