wat betekent de leverings voorwaarde af magazijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je vraag is niet duidelijk. Kan je beter uitleggen wat je zou willen weten?
ronron1212
7 jaar geleden
Vraag is duidelijk genoeg af magazijn dat zijn de voorwaarden.

Antwoorden (2)

Onder "af magazijn" verstaan we een leveringsconditie waarbij de verkoper verplicht is om de goederen in zijn fabriek of magazijn ter beschikking te stellen aan de koper.

De koper draagt verder dan alle kosten en neemt de risico’s voor het overbrengen van de goederen naar de door hem gewenste bestemming.

In plaats van "af magazijn" spreken we ook wel van "loco fabriek" en "loco magazijn".
SimonV
7 jaar geleden
Met de huidige online-bestellingen wordt de term af-magazijn ook gebruikt voor goederen die vanuit het magazijn rechtstreeks bij je worden afgeleverd. In de praktijk betekent dit dan dat je het nog zelf in elkaar moet zetten, verpakkingsmateriaal moet verwijderen etc. Een bed van Ikea is altijd af-magazijn. Koop je je bed in een luxe beddenzaak, dan is het niet gebruikelijk dat je zelf met gereedschap in de weer moet.

Een fiets die je af-magazijn koopt zit in een platte doos. Heb je extra onderdelen meebesteld of had je bij dezelfde basis keuze uit verschillende pakketten voor de afmontage, dan krijg je af-magazijn verschillende dozen geleverd met onderdelen waar je zelf een bruikbare fiets van moet samenstellen.
Haal je je fiets bij een fietsenwinkel, dan wordt 'ie gemonteerd geleverd en kun je direct vanaf de winkel wegfietsen.

Het hangt af van je handigheid en technisch inzicht, en vooral van het soort artikel, of het verstandig is om iets af-magazijn te kopen. Een bijzettafeltje lukt bij de meeste mensen nog wel, maar een keuken is iets anders.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er wordt ook wel gesproken van af-fabriek.
Transport en alle bijkomende kosten (zoals montage en installatie) komen voor kosten van de koper.