Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik rustiger word?

Ik ben op schoo en thuis gewoon heel erg druk en dan ren ik vaak wel een rondje maar dathelpt gewoon niet en als ik me huiswerk maken zit ik aan alles en doe ik gewoon hele andere dingen dan huiswerk maken

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
Is er al eens gekeken naar de oorzaak van je drukke gedrag? ADHD bijvoorbeeld?
Of drink je veel red bull achtige drankjes?
Ritsuka
7 jaar geleden
Gaat het al beter dan vorige maand? Ik zie nu je vorige vraag.
Heb je daar al met iemand over gesproken of hulp bij gezocht? Het probleem dat je nu hebt kan ermee te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het gaat wel wat beter heb ook wel gesproken met mensen maar ja als ik een trein zie koet het me wel weer heel erg eraan denken en ben er bang voor geworden
Ritsuka
7 jaar geleden
Dit lijkt mij toch iets om met een psycholoog of zo te bespreken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat kan ook
Cryofiel
7 jaar geleden
Niet direct aan supplementen beginnen, je zou niet de eerste zijn die op die manier een overdosis binnenkrijgt. Daarnaast remt bijvoorbeeld magnesium de opname van calcium. Dus als je te veel magnesium slikt krijg je op den duur slappe botten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh kan wist ik niet

Antwoorden (2)

Minder suiker eten liefst helemaal niet meer, ook geen niet-volkoren koolhydraten. Vooral geen energie en cola drinken. Zorgen dat je na school even goed je energie kwijt kunt door bijvoorbeeld een uurtje te gaan fietsen of rennen. En verder niet zeuren maar gewoon doen wat je doen moet.

Vermoedelijk ben je een zogenaamde "verbrander"; dat zijn mensen die als ze suikers binnenkrijgen die niet meteen opslaan als vet, maar onmiddellijk willen gebruiken. En dat kan heel onpraktisch zijn. Kijk dus even goed naar je dieet en of dat voldoende eiwit en vetten bevat en niet bijna alleen maar koolhydraten (suiker).

Is je dieet verder behoorlijk gezond en kan het daar niet aan liggen, dan is het zaak uit te zoeken waar je ongedurigheid dan vandaan komt. Is het stress ? Is de school temoeilijk of te makkelijk voor je ? Krijg je voldoende ontspanning door inspanning ? (De al eerder genoemde sport, om adrenaline "af te fakkelen") ? Probeer , niet geschoten altijd mis, eens wat meditatie- of ontspanningsoefeningen die je kunt vinden op Internet, of iets anders om je hoofd leeg te maken. Kleuren of puzzelen of handwerken. En leg vooral op bepaalde vaste tijden je TELEFOON WEG. Die kan ook voor buitengewoon veel onrust en afleiding zorgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
In de vorige vraag wilde vraagsteller nog dood, dit drukke gevoel kan er ook mee te maken hebben
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja klopt maar dat is wel minder
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het lijken me beiden primair de gevolgen van stress. Als je het zelf niet kunt oplossen, schroom dan vooral niet om tijdig hulp te vragen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja kan
je hebt iets dat heet 'zantangle' misschien heb je er wel eens over gehoord, het is een manier van tekenen dat heel erg ontspannend blijkt te zijn, ik denk als je dat een paar keer op een dag doet dat je dan 'leert' te ontspannen, je hebt bijvoorbeeld ook kleuren voor volwassenen. je kunt ook altijd op internet kijken wat ontspannend is.