Wat betekend het streepje onder het < of > teken? Ik weet dat het gelijk aan is maar wat is het niu eigenlijk precies?

Ik heb een vraag over een tekentje namelijk deze 2 : < en > , soms staat daar een streep onder maar dat betekent gelijk aan, wat betekend dat dan eigenlijk? Ik hoop dat jullie het antwoord weten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wiskunde
6.2K

Antwoorden (1)

x < 2 betekent: x is kleiner dan 2. Dus x mag alle waarden hebben die kleiner zijn dan 2, maar x mag niet 2 zijn.

x ≤2 betekent: x is kleiner dan of gelijk aan 2 . x mag alle waarden hebben die kleiner zijn dan 2, maar ook mag x gelijk zijn aan 2.

Het ≤ teken is dan ook een combinatie van het < (kleiner dan-) en het = - (is gelijk aan) teken.

Toegevoegd na 1 minuut:
en net zo betekent ≥ "groter dan of gelijk aan".
x ≥ 2 betekent dus: x mag 2 zijn, of groter (2.01, 2.5, 3, 4, enz).
kierkegaard47
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en makkelijk te onthouden
van < kun je een K van Kleiner maken.
Dus > is groter.
kierkegaard47
7 jaar geleden
grappig, dat ezelsbruggetje kende ik niet. IK redeneer altijd maar: het teken "gaat open" naar rechts, dus rechts is wijder, groter.