Het ziet er een beetje uit als een spin maar het heeft een rond lijfje het heeft 6 poten en 2 kleine (voelsprietjes denk ik). Wat is dit voor dier?

Hallo allemaal. Ik had vandaag me zolderraam opengezet en er kwamen van die kleine blaadjes maar binnen en toen ik later in de avond mijn bed in wou zag ik dit beestje. Het ziet er een beetje uit als een spij maar het heeft een rond lijfje het heeft 6 poten en 2 kleine (voelsprietjes denk ik). Ik heb foto's bij het bericht gedaan. Sorry mijn camera is niet zo goed
Trouwens ik woon in een rijtjeshuis in lelystad bij 2 grote bomen.
Ik weet niet in welke categorie dit hoort. Bij overig of huisdieren. Ik doe huisdieren want het leeft nu in mijn huis :P

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Het lijkt mij een spinnensoort die ik niet ken, in ieder geval een soort hooiwagen en daar bestaan meerdere soorten van.
Echter zou het in dit geval zo kunnen zijn dat het wél 8 poten zou moeten hebben, en gezien de 6 poten wel heel ver uit elkaar staan ga ik ervan uit dat deze helaas twee poten kwijt is, ene links en ene rechts en beiden op de zelfde hoogte, zodoende zie jij nu een spinachtige dier met 6 poten en twee voelsprieten.

Toegevoegd na 33 minuten:
Hooiwagens zijn trouwens de enige spinachtigen met een rond/ovaalachtig lijf, Alle andere spinnen hebben een lijf dat uit drie delen bestaat:
Kop, borsttuk, rug.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je het mij vraagt is het een teek. Google maar eens op afbeelding teek, dan zie je heel veel soortgelijke foto's