Hoeveel Watt voor keramische lamp voor witbuikegel?

Hoi! Ik ga binnenkort een witbuikegeltje nemen. Ze moeten in hun verblijf 23-25 graden hebben en ik heb geen idee hoeveel Watt hieraan voldoet. Ik zie op youtubevideo's uit de VS dat ze 150 W gebruiken, maar is dit ook echt goed?

Toegevoegd na 2 uur:
Verblijf wordt 150 x 50 x 50
Ik koop een thermometer, maar het is meer dat ik niet de verkeerde Watt wil kopen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

150W. Dat is héél veel.
Het hangt er maar vanaf hoe groot de ruimte is die je moet afkoelen, en hoeveel warmete er weer verdwijnt.
Ik raad je aan een thermometer te kopen. Zo op de gok maar wat verwarme lijkt me een linke zaak.
Als je het te warm stookt lijkt het me dodelijk voor je egeltje.
Meet en probeer uit vóór je je egeltje koopt.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik was al van plan om eerst te kijken wat het beste is voordat ik het egeltje koop en een thermometer te kopen .. het verblijf wordt 150 x 50 x 50, dus dat is volgens mij wel een redelijk grote warmte dat verwarmd moet worden.
Reddie
6 jaar geleden
@anoukst, zorg in elk geval dat je die warmtebron zo plaatst dat je egeltje de keuze heeft om wat warmer of wat koeler kan gaan zitten. Het hoeft helemaal niet overal 23 graden te zijn. Liever niet juist.