Mijn kat heeft een paar kleine stukje's van een koetjesreep (chocolade) binnengekregen, kan dit kwaad?

Moet ik even afwAchten?
Het is geen echte chocola, maar toch!
Moet hij braken nu?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
7 jaar geleden
Een koetjesreep, en dan ook nog maar heel weinig....dan zal het wel meevallen deze keer. Voor de zekerheid je katje toch even in de gaten houden, en gevaarlijke zaken voortaan goed opbergen, je bent gewaarschuwd nu.

Het beste antwoord

De stof theobromine die in cacao zit is giftig voor honden en katten. In een koetjesreep zit te weinig cacao om chocolade te mogen heten, maar het bevat wel degelijk cacao.

Verschijnselen van vergiftiging gaan optreden vanaf circa 20 mg theobromine per kg lichaamsgewicht. In melkchocolade zit 3 mg theobromine per gram chocolade; in een koetjesreep iets minder.

Je kunt nu gaan rekenen, maar beter even de dierenarts bellen.