Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van welk dier zijn deze uitwerpselen?

Gevonden in de slaapkamer. Lijkt op vogelpoep maar dan veel minder en kleiner. Ik kan het niet plaatsen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4K
Z512099
7 jaar geleden
Van een klein vogeltje.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het ziet er toch naar vogelpoep uit, maar dan van een klein vogeltje. Ik denk een koolmees of pimpelmees. We hebben hier veel pimpelmezen en het komt mij bekend voor.

Toegevoegd na 3 uur:
Zowel de mees met het zwarte petje als de mees met het blauwe pretje "duiken" hun nestkastjes in zonder af te remmen. Het gaatje is zo klein dat de vleugels langs het lijfje moeten om naar binnen de gaan. Ze hebben echt niet veel ruimte nodig.
Ik zou werkelijk geen ander soort beest weten die een stukje witte ontlasting heeft. Ik heb er een boekje over sporen op na geslagen, ik heb daarin ook alleen maar witte ontlasting van vogels gezien. (In een Zweedse vertaling: ISBN 978-91-1-303674-8. Ik woon in Zweden aan de rand van een bosgebied.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankje voor je reactie!. Best raar toch dat ik m niet opgemerkt heb en de ramen nooit zo ver open staan voor een vogel om naar binnen te vliegen. Kan t niet van een ander beest zijn?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee hoor is van een Meesje!! komt echt overal door!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je moeite! Dan zal 't toch een meesje zijn geweest. Ben al blij dat het niet 1 of ander 'eng' beest is dat zich heeft verscholen in m'n slaapkamer

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding