Een labrador van 14 jaar is een oudje. Is bejaard.

-----De gemiddelde levensduur van een labrador is elf tot 12 jaar-----

Een hond behandel je als een lieve huisgenoot en als het een lab van 14 is, doe je daar nog veel liever tegen en ben je behoedzamer voor hem, net als tegen je oude oma. Is het raadzaam om meer informatie te zoeken bv bij een fokker en ook op een hondenforum zul je gerichte vragen kunnen stellen/antwoorden krijgen.

Heel verstandig is om een keer per jaar naar de dierenarts te gaan om een 'senior-check-up' te laten doen. Even na laten kijken of alles nog werkt of er misschien een ouderdomskwaaltje de kop op steekt.

Fijn dat je er naar vraagt.
Kijk eens naar een boek over labradors , bibliotheek of online natuurlijk (zie bronnen) , en lees meer over deze hele lieve gezinshonden die heel erg van water/zwemmen houden, het zijn (apporterende) jachthonden. Erg intelligente en werklustige honden. Deze karaktereigenschappen zorgen ervoor dat hij niet alleen een gewaardeerde jachthond en een fijne kameraad/gezelschapshond is, maar ook geschikt is en gebruikt wordt als blindengeleidehond en drugshond.

[De Labrador Retriever is van oorsprong een apporterende (jacht)hond. Dat betekent dat hij tijdens de jacht wordt ingezet om het geschoten wild op te zoeken en naar de jager te brengen. Het zijn erg meegaande honden, ze zijn erg vriendelijk voor mens en dier. Ook zijn het goede gezelschapshonden. Het zijn erg intelligente en werklustige honden, ze zijn graag de hele dag bezig zodat zij hun energie goed kwijt kunnen.] (bron)

N.B Je vraag was een erg open vraag, dus mocht je meer willen weten, stel nog een vraag (of breidt deze vraag uit).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+, Meer valt er inderdaad niet te beantwoorden op deze vraag.
jodyenboyke
7 jaar geleden
+ en advies voor vraagsteller. Lees het nieuwste boek van Sam Turner: een leven lang:senior goed op pad.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie hier heb ik heel veel aan