hoe kun je het beste roofvogels verjagen?

ik woon in een gebied waar veel roofvogels zitten
als duivenmelker ben ik niet bepaald blij hiermee
er is al 1 gesneuveld en zijn er meerdere pogingen geweest...
hoe kan ik het beste roofvogels uit de buurt van m'n duiven houden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
16.6K
tinus1969
7 jaar geleden
Niet. Roofvogels zijn beschermd. De meeste roofvogels eten bovendien geen duiven.
ronron1212
7 jaar geleden
Sechtvalk en havik anders wel.
ronron1212
7 jaar geleden
Sechtvalk= slechtvalk
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor duivenliefhebbers zijn roofvogels een groot probleem. De sperwer vliegt zelfs het duivenhok in.
jc54
7 jaar geleden
Wie waren daar het eerst? Jij (jouw duiven) of de roofvogels? Bovendien, als je een goede snelle duif hebt, dan laat die zich niet vangen. Zo krijg je natuurlijke selectie!!!!!!
tinus1969
7 jaar geleden
Slechtvalk is zeldzaam en moet juist extreem goed beschermd worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
we hebben voornamelijk last van vrouwtjes sperwers
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
eergisteren zat er ook 1 bij mij op de schutting terwijl de duiven nog geen eens 3 meter verderop op de hok zaten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
*sperwers
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Legaal vuurwerk , een nep uil , een was lijn met oude wel goed glimmende cd's dit jaagt alle vogels weg . Mogelijk ook je duiven .

Antwoorden (3)

Op diverse sites gegeven ze aan dat je dit het best kan doen met een alarmpistool. Deze zijn legaal in Nederland en niet schadelijk voor de dieren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat zal wel helpen, maar dan moet je er continue bij staan.
Ik had gisteren weer een buizerd tussen mijn kippen, liep goed af, maar ben op die manier vorig jaar al 6 kuikens en hennen kwijtgeraakt. Leuk is dat niet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Afgezien van het gebruik van een alarmpistool. En wat denkt u dat het gevolg is voor de buurt, als iemand iedere dag loopt te knallen met een alarmpistool in de tuin? Ik ga er gemakshalve even van uit dat vragensteller in een wijk woont en niet op een boerderij.
Zo schijnt het ook te kunnen:
http://www.duivenmarktplaats.nl/oomen/vraag1103.htm
Ik ben er ook niet zo zeker van of een alarmpistool gebruikt mag worden om beschermde vogels te verjagen.
Het beste lijkt me om een hele grote NEP-roofvogel te plaatsen. Op het dak, op je balkon (buren hebben tegen duiven zo'n geval op de railing van het balkon), daar waar het je het meeste last hebt. Op het dak van het duivenhok lijkt me een goede plek.

Toegevoegd na 8 minuten:
De schrik kraai (bron)

Deze kunststof kraai dient u ondersteboven op te hangen op plaatsen waar kraaien, kauwen en andere vogels niet gewenst zijn.
Boeren werken al zeer lang met deze beproefde methode door het ophangen van geschoten kraaien. Deze gaan na enige tijd ontbinden, stinken en vallen uit elkaar.

Daarom nu het nieuwe alternatief een kunststof kraai.
Voordelen hiervan zijn:

- goedkoop (incl. BTW €17,42)
- makkelijke met een touwtje aan een stok te hangen.
- overal plaatsbaar en verplaatsbaar
- vorstbestendig
- blijft goed/ zeer duurzaam en geen stank
- werkt zeer efficiënt

Ook zeer geschikt om te plaatsen op en bij rieten kappen en daken welke in het voorjaar gebruikt worden als nestmateriaal.

Toegevoegd na 14 minuten:
Op deze link zijn grotere nep roofvogels te koop; slechtvalk, zwarte kraai en uil.

http://www.groupe-kusters.com/kusters/index.php/wat-doen-wij/vogeloverlast-bestrijding/qscare-soundq-geluid-systemen/14-onze-methodes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
De bedoeling van vraagsteller is om de roofvogels te verjagen, niet de duiven.
Laat een grote heliumballon op aan een touwtje op de momenten dat je de duiven naar buiten laat. Duiven terug in het hok, ballon weer neerhalen.

Als je de ballon continu in de lucht laat, wennen de roofvogels er aan en is het effect weg.

"Door de stijgkracht van het heliumgas en de asyemtrische vormen maakt de TFPT altijd ongecontroleerde en onvoorspelbare bewegingen. Daarnaast is de glans en de opvallende kleuren van de TFPT erg confronterend voor rovers. Aan de combinatie van beweging, glans en opvallende kleuren hebben roofvogels echt een enorme hekel en zullen uw basis voortaan mijden."
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt ik zal eens kijken of ik dat kan doen