Waarom bijt mij kat me in mijn arm?

Ik heb een kat.
Zijn naam is kat (kon geen andere naam bedenken).
Ik zat te leren (doe een opleiding tot visagiste) op mijn bed.
Ineens kwam mijn kat daar liggen.
Het was eerst echt een kutkat maar ik heb hem een soort van getemd.
Ik aaide hem en toen beet mijn kat me zachtjes in mijn arm.
Toen riep ik hé.
De kat stopte, miauwde een keer en liep weg.
Waarom deed hij dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

Misschien heeft hij een wondje op plek waar je hem aaide wat pijn deed.

Kan ook een speelse reactie zijn geweest. dan bijten ze meestal niet hard.
sommige katten zien alles als speeltje ook armen vooral als het beweegt

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik denk zelf dat het spelen was omdat hij dus zachtjes beet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een kat kan je zachtjes bijten omdat hij je lief vindt, met je wil spelen of omdat hij wil dat je stopt met wat je doet. Als het laatste het geval is kan hij als je toch door gaat onverwachts heel hard bijten. (bron: eigen ervaring) Laat je kat weten dat je het niet goed vindt als hij bijt. Je kan hem bijvoorbeeld even negeren en kijken wat hij doet. Wordt niet boos op je kat want dan kan hij bang voor je worden.